Veelgestelde vragen

Hier vindt u de veelgestelde vragen-pagina voor al uw vragen. Door de veelgestelde vragen, Frequently Asked Questions, op een pagina te verzamelen heeft u als klant alle informatie binnen handbereik. Dit scheelt u een zoektocht op onze website of een mail of belletje naar onze klantenservice. De meest gestelde vragen hebben wij opgedeeld in categorieën, zodat u de vraag en het antwoord makkelijk kunt terugvinden.

Bestellingen

  • Wat zijn de voordelen van bestellen bij Pot interieur?
  • Pot interieur is een begrip bij iedere liefhebber van designmeubelen in binnen- en buitenland. Wij stellen daarom hoge eisen aan onze winkelpresentatie, de kennis en ervaring van onze medewerkers, de servicegraad en het hoge nivea van onze collectie. Door de jaren heen hebben wij een goede relatie opgebouwd met veel leveranciers. Hierdoor kunnen wij in veel gevallen gewoon net iets meer betekenen voor u dan andere meubelzaken. Bovendien zijn wij een CBW-erkend bedrijf, dat inhoudt dat uw aankoop bij ons in veilige handen is.
  • Heb ik garantie op mijn aankoop bij Pot interieur?
  • Wanneer u bij Pot interieur een bestelling plaatst, dan heeft u automatisch garantie op uw aankoop. U profiteert namelijk van de CBW-voorwaarden, omdat Pot interieur een CBW-erkend bedrijf is. Hierdoor bent u als consument ook nog eens extra goed beschermd. Naast de garantie vanuit de fabrikant, die verschilt per fabrikant, heeft u volgens onze CBW-voorwaarden nog een extra 2 jaar garantie op alle nieuwe producten die u aankoopt in onze webshop of in onze woonwinkel.
  • Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?
  • De snelheid van de bezorging van uw bestelling is afhankelijk van verschillende factoren. Is het een voorraadartikel of niet? Hoe snel maakt u de aanbetaling over? Waar moet geleverd worden? Kan de bestelling per post worden verstuurd of gaat de levering via onze eigen bezorgdienst? We streven ernaar om onze voorraadartikelen binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren. Met de post kan het soms wat sneller. Wanneer het artikel besteld moet worden, zijn wij afhankelijk van de fabrikant. Levertijden zijn normaliter 8 - 10 weken, maar door omstandigheden hebben wij bij veel leveranciers te maken met levertijden die (flink) oplopen. Dit geldt dan ook voor alle verdelers van deze merken.
  • Welke betaalmethodes zijn er?
  • Online kunt u op verschillende manieren betalen. Van iDeal en creditcard tot bancontact/mistercash. In onze woonwinkel of bij onze chauffeurs kunt u alleen pinnen of contant betalen. Let op, creditcard wordt niet geaccepteerd als betaalmiddel in onze winkel of bij onze chauffeurs.
  • Welk bedrag moet ik aanbetalen?
  • Wij vragen altijd een aanbetaling. Dit geldt voor zowel de artikelen die besteld moeten worden als de artikelen die we uit voorraad leveren. Online is de aanbetaling 10% en in onze winkel 25% van het totaalbedrag. Bij bestellingen onder de € 500,- vragen wij het gehele bedrag vooraf. Bij online aankopen boven de € 10.000,- is de aanbetaling 25% van het totaalbedrag net als in de winkel.
  • Hoe kan ik het resterende bedrag betalen?
  • Het nog openstaande bedrag kan bij leveringvoldaan worden bij onze chauffeurs. U kunt het bedrag pinnen of contant betalen. Wilt u het bedrag liever overmaken? Dat is ook mogelijk. Wanneer onze planning contact met u opneemt om een bezorgafspraak te maken, kunt u aangeven het resterende bedrag graag vooraf te willen overmaken. Zij sturen u vervolgens de factuur met daarop het bedrag dat nog betaald moet worden en het rekeningnummer. Let op, bestellingen worden alleen achtergelaten als het volledige bedrag is betaald! Het is dus niet mogelijk om achteraf het resterende bedrag in orde te maken.
  • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
  • Als u bij Pot interieur een bestelling heeft geplaatst, dan krijgt u altijd een orderbevestiging. Plaatst u de bestelling direct via onze site? U krijgt dan een automatische mail met de bevestiging van uw bestelling. Geen mail ontvangen? Check allereerst de spambox. Als hij daar niet in zit, raden wij u aan contact met ons op te nemen. Plaatst u de order bij onze commerciële binnendienst? In dat geval ontvangt u een mail met bijgevoegd een orderbevestiging. In onze winkel ontvangt u de bevestiging op papier of indien gewenst ook per mail.
  • Hoe kan ik een waardecheque of kortingscode verzilveren?
  • Waardecheques en kortingscodes kunnen uiteraard verzilverd worden. Heeft u een waardecheque of kortingscode? Vraag bij uw verkoopadviseur na hoe u deze kunt verzilveren of neem contact met ons op. De manier waarop de waardecheque of kortingscode verzilverd kan worden, is afhankelijk van de manier waarop u de bestelling wilt plaatsen.
  • Kan ik ook zakelijk bestellen?
  • Zakelijk bestellen behoort zeker tot de mogelijkheden bij Pot interieur! Meer informatie leest u op onze pagina Projectinrichting, waar u bovendien kunt zien welke projecten we reeds hebben mogen realiseren. Woont u bijvoorbeeld in België en wilt u zakelijk aankopen met een geldig btw-nummer? Dan is een intracommunautaire levering ook mogelijk! De btw van 21% komt in dat geval te vervallen.
  • Hoe kan ik een klacht melden?
  • Heeft u een klacht? Dat is allereerst zeer spijtig om te moeten horen, maar ook daarmee helpen we u graag verder. Zo hebben wij een eigen serviceafdeling die u kunt bereiken via service@pot.nl of 0115 - 53 25 26. We raden u aan een mail te sturen met daarin de omschrijving van de klacht, het ordernummer en, indien mogelijk, een of meerdere foto's van het defect. Zo kan uw klacht het snelst in behandeling worden genomen.
  • Wordt mijn meubel bij levering gemonteerd?
  • Het monteren van meubelen ter plaatse valt in principe onder onze service. Dit wil zeggen: wij plaatsen het meubel op de gewenste plek in huis en zetten het meubel vakkundig in elkaar. Ook nemen onze chauffeurs de verpakkingen mee. U hoeft zelf niets meer te doen, alleen te genieten van uw aankoop. Heel fijn! Wanneer het op monteren van bijvoorbeeld een kast aan een wand/muur of het ophangen van lampen aankomt, dan is dit niet wat wij standaard onder monteren verstaan. Hier komt namelijk nog best wat bij kijken. Wilt u een meubel gemonteerd hebben aan een muur of plafond? Bespreek dit met de verkoopadviseurs in de winkel of online. Zij hebben het juiste antwoord voor u of vragen de mogelijkheid en bijkomende kosten voor u op.

    Houdt u er rekening mee dat bij complete kastsystemen wel extra kosten in rekening gebracht kunnen worden. Dit vanwege de tijd die onze chauffeurs/monteurs kwijt zijn met het plaatsen van het meubel. Indien er extra kosten voor montage worden gerekend, zal uw verkoopadviseur dit met u bespreken.

Verzending of afhalen

  • Wat is de levertijd?
  • De levertijd is allereerst afhankelijk van het volgende: betreft het een voorraadartikel of moet het artikel besteld worden bij de fabrikant? Wij streven ernaar om onze voorraadartikelen binnen 5 tot 10 werkdagen te leveren. Hoe lang dit exact is, is ook weer afhankelijk van verschillende factoren. Bij artikelen die besteld moeten worden, zijn wij afhankelijk van de leverancier. Levertijden zijn gebruikelijk 8 - 10 weken, maar door omstandigheden zitten veel fabrikanten met levertijden die (flink) zijn opgelopen. De levertijd kan dus enorm varieëren. Informeer daarom bij uw verkoopadviseur naar een gerichtere leverdatum voor het artikel dat u heeft besteld of wilt bestellen.
  • Wanneer kan ik een afspraak maken voor de levering?
  • Is uw order besteld bij de leverancier? Zodra uw bestelling binnen is, krijgt u bericht vanuit onze planning voor het maken van een bezorgafspraak. Betreft het een voorraadartikel en is de (aan)betaling voldaan? Dan neemt onze planning op werkdagen binnen 24-48 uur contact met u op om een afspraak in te plannen.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
  • Het is mogelijk om uw bestelling af te halen in onze winkel. Heeft dit uw voorkeur? Geef het dan wel even aan bij het plaatsen van uw bestelling online of in de winkel. Standaard gaan bestelde artikelen altijd naar ons centraal magazijn, wanneer afhalen niet is doorgegeven. Zo moet u onnodig langer wachten op uw artikel en dat is natuurlijk jammer.
  • In welke landen bezorgt Pot interieur mijn bestelling?
  • Wij bezorgen door heel Nederland en België, maar ook in Duitsland tot 300 km van ons centraal magazijn in Venlo. Dit doen wij veelal met onze eigen bezorgdienst. Ook buiten het aangegeven gebied kunnen wij bezorgen, echter zal dit in veel gevallen gaan via een van onze vaste extern transporteurs. De kosten die hiervoor in rekening gebracht worden, zijn afhankelijk van het artikel en de exacte locatie waarop geleverd moet worden. Informeer bij uw verkoopadviseurs of neem bezorgdienst met ons op.
  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
  • Wij proberen zoveel mogelijk de artikelen te bezorgen met onze eigen bezorgdienst. Onze vakkundige chauffeurs monteren de meubelen ook bij u thuis. Betreft het een klein artikel dat u heeft besteld? Dan kan het ook zijn dat deze per post wordt verstuurd. Zo kunt u sneller genieten van uw aankoop. Om bestellingen sowieso sneller te kunnen leveren, maken wij in drukke periodes vaker gebruik van de diensten van onze vaste extern transporteurs. Het zijn uitsluitend bedrijven waarmee wij goede ervaringen hebben en waarbij uw bestelling ongetwijfeld in goede handen is!
  • Hoe kan ik de leverdatum wijzigen?
  • Heeft u al een bezorgafspraak ingepland, maar is de datum toch niet geheel naar wens? Neem in dat geval contact op met onze planning via planning@pot.nl of 0115 - 53 25 26. Het is geen probleem om uw afspraak te verzetten, maar wacht natuurlijk niet te lang.
  • Ik kan zelf niet bij de levering zijn. Wat nu?
  • Kunt u uw bestelling niet zelf in ontvangst nemen? Dat is in principe geen probleem. Als iemand anders aanwezig is om de bestelling aan te nemen, dan is dat ook prima. Staat er nog een bedrag open? Dan moet dat bij levering wel voldaan worden. Wij laten geen bestellingen achter die niet betaald zijn. Wanneer u zelf niet bij de levering aanwezig kunt zijn en degene die de bestelling in ontvangst niet kan betalen, dan is het mogelijk het resterende bedrag vooraf over te maken. Hoe? Neem hiervoor contact op met onze planning via planning@pot.nl of 0115 - 53 25 26.
  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
  • Uw bestelling kan zeker op een ander adres bezorgd worden dan het factuuradres. Wijzigt het afleveradres nadat u de bestelling heeft geplaatst? Geef het juiste adres dan zo snel mogelijk door aan de verkoopadviseur bij wie u de bestelling heeft geplaatst, zodat hij of zij dit kan aanpassen. We hebben diverse magazijn door heel het land. Waar we uw bestelling laten binnenkomen, is afhankelijk van het bezorgadres. Vandaar dat wij dit soort wijzigen graag tijdig doorkrijgen.

    Betreft het een intracommunautaire levering (btw-vrij)? Dan is levering alléén mogelijk op het factuuradres.

Retourneren of wijzigen

  • Kan ik mijn bestelling retourneren, tussentijds aanpassen of annuleren?
  • We hopen natuurlijk dat u vooraf goed heeft nagedacht over uw aankoop. Mocht er onverhoopt toch iets tussenkomen of niet naar wens zijn, dan mag u de bestelling retourneren of annuleren. Voor voorraadartikelen geldt een termijn van 14 dagen waarin geretourneerd mag worden. Retouren dient u per mail te melden bij uw verkoopadviseur in de winkel of online. Artikelen moeten in nieuwstaat en in de orginele verpakking worden geretourneerd. Verzendkosten zijn voor eigen rekening. Let op, voor bestelde artikelen geldt dit retourbeleid niet! Artikelen die wij speciaal voor u bestellen, kunnen tussentijds worden geannuleerd. De kosten hiervoor zijn 30% van het totaalbedrag. Wilt u de bestelling na levering annuleren? Dan zijn de kosten 50% van het totaalbedrag.

    Een bestelling tussentijds aanpassen is in sommige gevallen mogelijk. Dit is afhankelijk van wat u wilt aanpassen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met uw verkoopadviseur.
  • Kan ik aan een lopende order nog een artikel toevoegen?
  • Wij voegen heel graag een artikel toe aan uw lopende bestelling. Dit is geen probleem. Neem hiervoor contact op met de verkoopadviseur van de lopende order. Er zijn gevallen waarbij een artikel niet tussentijds kan worden toegevoegd, bijvoorbeeld als de lopende bestelling reeds gefactureerd is. In dat geval kan de betreffende verkoopadviseur een vervolgorder aanmaken, die tegelijk geleverd kan worden met uw lopende bestelling.
  • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
  • Verzendkosten voor het retourneren van een voorraadartikel zijn voor eigen rekening. Bij artikelen die wij speciaal voor u bestellen zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen. Welke kosten dit zijn leest u hierboven bij de vraag "kan ik mijn bestelling retourneren, tussentijds aanpassen of annuleren?".
  • Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
  • Krijgt u geld terug na het retourneren van een bestelling? Dan krijgt u dit zodra wij het artikel in goede orde ontvangen hebben.
  • Mijn gegevens wijzigen. Hoe kan ik dit doorgeven?
  • Bent u al klant bij Pot interieur maar veranderen uw gegevens? Geef dit graag schriftelijk aan ons door. Dit kunt u doen via ons contactformulier onder vermelding van uw klantnummer en/of huidige adresgegevens waarmee u nu in ons systeem staat.

Productinformatie

  • Hoe moet ik mijn meubel onderhouden?
  • Op welke manier u uw meubel het beste kunt onderhouden is afhankelijk van het materiaal en de afwerking van het meubel. Wanneer een meubel speciaal onderhoud vereist, dan wordt dit in het verkoopgesprek zeker met u besproken. Vergt uw meubel geen speciaal onderhoud of wilt u in het algemeen weten wat u het beste kunt doen om zo lang mogelijk plezier te hebben van uw meubel, dan adviseren wij u ons blog "Meubelonderhoud" te lezen.
  • Waar vind ik meer informatie over producten?
  • Heeft u na het bezoeken van onze site een artikel op het oog en wilt u graag meer informatie? Onze verkoopadviseurs van de commerciële binnendienst helpen u graag verder! Zo kunt u bij elk artikel meer informatie opvragen door op de button "Offerte aanvragen" te klikken en uw vraag te stellen. Wij nemen binnen een werkdag contact met u op! Heeft u een vraag voor een verkoopadviseur uit onze woonwinkel? Kijk voor de contactgegevens van onze winkel op deze pagina.

Over Pot interieur

  • Waar ligt Pot interieur?
  • Graag ontvangen wij u in onze woonwinkel. We zijn gevestigd in het plaatsje Axel, in de provincie Zeeland, net over de grens met België. Bekijk hier alle gegevens van onze winkel, zoals onze adresgegevens, openingstijden en contactgegevens, maar lees ook meer over ons team.
  • Waar kan ik Pot interieur van kennen?
  • Pot interieur is al járen een begrip in Nederland en België, maar ook daarbuiten. Bijna vijftien jaar geleden is Pot interieur overgenomen door het familiebedrijf Berden. Berden heeft diverse mode- en woonwinkels gevestigd in Limburg onder de naam Berden. In de loop der jaren zijn deze winkels uitgebreid door overnames van andere ondernemingen, zoals de woonwinkel Houweling in Alphen a/d Rijn, die inmiddels ook de naam Berden draagt, Doornebal in Lienden en dus ook Pot interieur in Axel. Verder zijn er diverse Auping Plaza's door heel het land die vallen onder Berden. Tot slot heeft Berden ook nog een hele modetak.

    Meer weten over Berden? Neem dan eens een kijkje op de website.
  • Hoe kan ik een afspraak maken in de winkel?
  • Wilt u verzekerd zijn van een kundig advies van een van onze interieuradviseurs? Dan kunt u voorafgaand aan uw bezoek ook een afspraak maken. Via de pagina "Winkelen op afspraak" kunt u zich aanmelden voor een afspraak. Na het versturen van het contactformulier, nemen wij contact met u op om de afspraak te bevestigen!

*we willen u er nog op wijzen dat het beleid, omtrent bestellingen, verzending & afhalen en retourneren & wijzigen, voor onze showroommodellen anders is dan hierboven omschreven. Voor meer informatie over het beleid van onze showroommodellen verwijzen wij u door naar www.showroommodellen.nl.

^