Search left Search right
Door Pot gevoerde merken
  • Home
  • Over ons
  • Contact
  • Offerte aanvraag
  • U heeft geen items in uw winkelwagentje »

    Schaduw menu

    U bevindt zich hier:

    B & B Italia

    B&B ITALIA

    NIEUW in de showroom:  fauteuil Husk.

    Geraffineerd en oogstrelend design uit Italië. Sinds de oprichting in 1966 is B&B Italia uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende merken op het gebied van hedendaags design. Het merk wordt inmiddels internationaal erkend als vertegenwoordiger van Italiaans meubel design, zowel op het gebied van particulier interieurontwerpen als bij de inrichting van openbare gelegenheden.

    Met haar Italiaanse charme en innovatieve vormen en concepten weten B&B Italia en submerk Maxalto altijd te verrassen. Designklassiekers als Charles Large (Antonio Citterio), Ray, Luis, Pab en Tufty Time zijn niet weg te denken uit de collectie. Laat u ook verrassen door dit schitterende design merk in de B&B Italia Shop-in-Shop bij Pot interieur

     

     

     

     

    B&B Italia design

    B&B Italia ontwerpt moderne, tijdloze meubels waarbij creativiteit en innovatie het uitgangspunt zijn.
    Om die reden werkt B&B Italia samen met internationale topdesigners, die elk hun eigen, kenmerkende
    stempel drukken op ieder design object. Elk ontwerp bij B&B Italia is uniek en een resultaat van een combinatie van onderzoek, creativiteit en functionaliteit. Research is voor het merk altijd een fundamenteel aspect geweest voor de ontwikkeling binnen het bedrijf. Dit blijkt onder andere uit het interne onderzoeks-en ontwikkelingscentrum. Het ontwikkelingscentrum is vanwege zijn innovativiteit reeds meerdere malen erkend, met onder andere 4 "Gouden Kompassen".

    Specialist Charles Beije over B&B Italia
    “Wat mij aanspreekt bij B&B Italia, is dat dit merk, je ziet het ook wanneer je door de catalogussen bladert, een eigen handschrift heeft. Als dat handschrift je aanspreekt, kun je een persoonlijk interieur creëren,
    waarin je alleen de functionele elementen toepast en zoveel mogelijk ruimte onaangeroerd laatZo ontstaat er een bijzonder aantrekkelijke, open leef- en woonruimte.B&B werkt met externe ontwerpers, van wie Antonio Citterio in mijn ogen een van de belangrijkste is. Het is een ontwerper die ik zeer bewonder; zijn ontwerpen spreken mij zeer aan. De modellen ‘Andy’,’Charles’ en ‘Harry’ vind ik wat zitcombinaties betreft heel onderscheidend, vanwege de tijdloze vorm en het zitcomfort. Van de wandsystemen vind ik ‘FlatC’ een geweldig praktisch en mooi vormgegeven meubel. Het wijkt af van het gebruikelijke systeem van staanders met planken er tussen – bij ‘Flat C’ gaat het om twee staanders met horizontale legplanken, gesteund door verticale verdelers, die je naar eigen inzicht kunt indelen."

    Voor meer informatie over het merk of een mooie offerte mail naar: verkoop@pot.nl of bel: +31 (0) 115-532526.

    Divider

     

    B&B Italia geschiedenis

    B&B Italia wordt opgericht in 1966 door de ondernemende en charismatische Piero Ambrogio Busnelli. Dankzij een briljant nieuw technologisch proces weet het bedrijf zich internationaal al snel op de kaart te zetten. B&B Italia introduceert namelijk, voor het eerst in de geschiedenis, een aanpak die industriële productie van design meubelen binnen de meubelbranche mogelijk maakt. Deze innovatieve invloed verspreidt zich in de loop der jaren over andere sectoren binnen huis- en tuinmeubelen en uiteindelijk binnen de kantoorinrichting.

    De jaren '60
    B&B Italia ziet de modernisering en industrialisatie in Italië als inspiratiebron voor gedurfde nieuwe producten. Met de voor die tijd revolutionaire techniek van spuitgieten (koud gevormd polyurethaanschuim) ontwikkelen zij een serie meubels die later tot de designiconen zouden gaan behoren: Up van Gaetano Pesce en Coronado van Afra & Tobia Scarpa. Ook creëert het bedrijf al vroeg een dialoog tussen de Italiaanse design cultuur en internationale professionals.

    De jaren '70
    De jaren zeventig worden gekenmerkt door een grote mate van artistieke activiteit. B&B Italia valt onder meer op met de campagne "Le Bambole" van Oliviero Toscani, waarin provocatieve reclamefoto's van Donna Jordan, de muze van Andy Warhol centraal staan. Met de oprichting van het submerk Maxalto in 1975 onderzoekt B&B Italia traditionele, artistieke kastenproducties. Mede dankzij Afra en Tobia Scarpa leveren deze nieuwe interpretaties van klassieke vormen een collectie massief houten meubels op: Artona (1975) en New Armony (1979).

    De jaren '80
    De jaren tachtig staan voor radicale veranderingen, die voor de design wereld zowel bedreigend als veelbelovend zijn. Traditionele en experimentele ontwerpen wisselen elkaar af. Het Sisamo kastsysteem, ontworpen door Studio Kairos voor B&B Italia, wint in 1984 een Gouden Kompas. Dit zet B&B Italia op de kaart op het gebied van innoverende slaapkamermeubels.
    B&B Italia verandert de spelregels binnen de (gestoffeerde) meubelbranche met de introductie van een revolutionair nieuw object, de unieke Sity (Gouden Kompas, 1987), het eerste "zitsysteem" met meerdere samenstellingen.
    Maxalto zet zijn onderzoek met Afra en Tobia Scarpa voort en presenteert Damasco (1989) en Domino (1991). In 1989 ontvangt B&B Italia een Gouden Kompas voor de bijdrage aan Italiaans design. Voor het eerst wordt een Gouden Kompas toegekend aan een bedrijf in plaats van een product.

    De jaren '90
    In de jaren negentig herstelt de design industrie zich enigszins. B&B Italia trekt de aandacht van de wereld met meubilair in het kaliber van Domus (1989), Harry (1995) en Charles (1997). Het eerste ontwerp transformeert de muren binnenshuis door een systeem van boekenkasten en wandrekken met een innovatief nieuw mechanisme voor verticale schuifdeuren. Met de ontwerpen Harry en Charles wordt ondertussen een nieuw concept geïntroduceerd op het gebied van puur, lineair design, dat soberheid combineert met functionaliteit.
    Voor Maxalto komt er een radicale verandering. Antonio Citterio wordt het nieuwe brein achter Maxalto en creëert de Apta collectie (1996). Met zijn werk geeft Citterio een nieuwe kijk op de vroege twintigste eeuw. Later vindt Citterio de ideale uitgangspunten voor zijn design objecten in de vormen en stijlen van Frans meubel design uit de periode tussen de twee wereldoorlogen.
    Het gevoel voor verhoudingen, de gevoelswaarde van hout en het oog voor detail zijn aspecten die belangrijk zijn in Citterio's verschillende ontwerpen. Alle ontwerpen bieden verschillende antwoorden afgestemd op verschillende behoeften.

    B&B Italia vanaf 2000
    In het nieuwe millennium gaat B&B Italia door met het opbouwen van haar internationale reputatie. Hierbij maakt het merk gebruik van de bevoorrechte relaties met verschillende ontwerpers, met als onderscheidende nieuwe ontwerpen als resultaat onder andere Fat-Fat , Lens, Tufy Time en Lazy van Patricia Urquiola. Urquiola ontwerpt ook de canasta collectie (2007), die een belangrijke rol speelt bij de lancering van B&B Italia Outdoor collectie.
    Diepgaande kennis van stijl en design, de roeping van Maxalto, wordt door Antonio Citterio vertaald in de nieuwe collecties Simplice (2001) en AC (2003). Deze collecties zijn het toonbeeld van de merkfilosofie: meer strakke vormen en design, meer essentiële volumes, nieuwe houtsoorten en afwerkingsniveaus vertalen trends op het gebied van hedendaags design.
    Het merk B&B Italia wordt geïntroduceerd in de publieke sector (kantoren, restaurants, lounges, hotels ...). Met de B&B Italia Project Collection voldoet komt men tegemoet aan de trend om design te 'beleven' buitenshuis.
    In 2006 verwerft B&B Italia 50% van de aandelen van het Nederlandse bedrijf MOOOI. Dit dynamische, Nederlandse bedrijf maakt woonaccessoires en verlichting en wordt geleid door Marcel Wanders. B&B Italia en MOOOI hebben dezelfde passie voor innovatie en design, met respect voor verschillende stijlen.

    Flos Arco Bert Plantagie Smile Cassina Hola